Längesedan sist!

Ja jag tog mig en välbehövlig bloggpaus då jag kände att det blev alldeles för mycket tvång att uppdatera och lägga upp bilder på sötnosen..
Men nu har jag vilat mig och känner att jag kan fortsätta med bloggen.
Men det kommer att bli lite annorlunda nu. Inte lika mycket bilder och kanske inte riktigt lika mycket uppdateringar om vardagen. Vill jag berätta nåt så gör jag det och om det inte finns nåt direkt att berätta så låter jag bli=)
Inte så kul att skriva bara för att liksom..

Har iaf precis nattat Elliott. Väldigt mycket senare än vanligt och jag antar att det är för att hela dagen har vart lite utanför våra vanliga rutiner. Det började med att han vaknade strax efter sex imorse och var jättepiss. Det var inte jag så han fick ligga brevid mig och greja medans jag fortsätta att halvsova. Så låg vi väl fram tills nio ungefär. Har ingen aning direkt om hur han sov under de timmarna eftersom jag var halvt medvetslös=/
Sen sov han 2,5 timme mitt på dagen efter lunch och det brukar han aldrig göra. Max en timme brukar han sova runt lunch och annars är det ca 30 minuter åt gången..

Mattias har börjat på ett nytt jobb. Där kommer han att jobba som så att han jobbar 3 dagar i veckan och 13,3 timmar per dag. Inte mkt tid över för oss de dagar som han jobbar men å andra sidan så är han ju ledig 4 dagar i veckan. Mkt mer tid sammanlagt med andra ord. Men han verkar tycka att det är ett bra ställe med bra arbetskamrater. Och det är ju det viktigaste. Han har ett jobb iaf=)

PÅ detta vis kan ju jag börja jobba ett par dagar i veckan och då sparar vi in 2 föräldradagar per vecka och det betyder i sin tur att vi inte behöver sätta Elliott på dagis så tidigt! Mkt bra=)

Annars så går dagarna väldigt fort och Elliott är nu nästan 4 och en halv månad. Vi har börjat introducera lite smakisar men inte sådär jättemycket. Mest havregröt som blir bättre och bättre för varje gång! Han är inte så jätteintresserad av vanlig mat ännu så det får vänta lite till. Hade han inte kommit för sent så hade han vart 5 månader nu dessutom=)
Vi har även börjat använda sittdelen på vagnen eftersom han totalvägrade att ligga ner om han var vaken. Och det går jättebra. Han sitter och är så nöjd och leker med sina leksaker. En helt annan bebis!

Vi fortsätter att träffa mammagruppen från familjeliv och det är superkul att se hur våra små växer upp och blir större. Det är verkligen inte längesedan vi satt där i typ vecka 20 och längtade tills de skulle komma ut till oss=) Tiden har gått fort..

Nu ska jag hjälpa Mattias att plocka undan efter middagen och sen ska jag ge honom en kram. Imorgon är han ledig, enda dagen ledigt denna veckan eftersom han håller på att lära sig så imorgon blir det massa mys och ingen dator så förvänta er ingen uppdatering imorgon! Man får passa på när han jobbar 14 timmar alla de andra dagarna liksom..

Hoppas ni mår bra mina kära (och trogna) läsare=)

Pusspuss!

Lite bilder från det senaste:

Tummisen är allt bra god=)  Fina pyjamasen med lejon på fram och baksidan=)  Mys med pappa...  Piraten Elliott=)  Ute med vagnen hos mor och far i Fjällbacka

Dreggelungen=)<--------Jag är en blodhund=)

Solnedgång i Fjällbacka  Finaste killen!  Elliott äter upp babygymmet  E och pappa=)  Titta vad jag kan alldeles själv!

Gottigott!<------------MMMM gnaga är gott för tandköttet=)

Sitter själv=)<------------------Sitter "själv"

Glad liten skit!<-------------------SÖTKORVEN

Kommentarer
Postat av: karina (farmor)

Kul att läsa lite om våran lillprins och om er, men det är bra att du inte skriver lika ofta så det känns som ett tvång för då blir det ju inget roligt. Ni får ha en riktigt skön och bra helg i Fjällbacka. Kram från farmor

2009-05-16 @ 10:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0