Söndag och ångest..

Ja ångesten beror ju självklart på att Mattias börjar jobba imorgon=/
Vet inte riktigt hur det kommer bli men förhoppningsvis så går det bra, eller iaf bättre än vad jag har föreställt mig i mitt huvud.. Jag ser ju bara framför mig en bebis som får kolik och skriker både dagar och nätter, att aldrig kunna gå på toa utan att fundera på vad man ska göra av bebisen, att knappt komma ur sängen för att man är så trött osv osv.

Tror nog att det kommer bli bra så småningom men att det kommer bli rätt tufft nu i några veckor innan man fått lite rutiner och sådär. Man har ju bara gått runt här hemma i sin bebisbubbla utan att behöva tänka på att man ska laga mat eller duscha eller så för då har Mattias vart här och kunnat laga mat eller ta hand om lillen.

Nä ska sluta älta detta nu. Det får bli som det blir.

Idag har vi iaf vart på kalas för Mattias lillebror som fyllde 9 år. Vart en hel del folk och alla skulle såklart kolla på lille Elliott. Men det gick så bra så. Bortsett från lite gnäll när han blev för trött så var han rätt lugn och nöjd. Vi fick en del jättefina kläder, en babysitter som gungar och en gåstol som blir perfekt om några månader=)
Tack ni som köpt så fina saker=)

Annars har dagen vart riktigt lugn. Lillskiten har vart på sitt bästa humör och mest suttit och tittat på världen runt omkring sig. Han har dessutom börjat le lite och gör lite små ljud ifrån sig lite då och då. Helt underbart och man smälter totalt när lille smilgropen i vänster kind visar sig! (har han fått av far sin).

Imorgon ska jag och Elliott kanske på fika med min mammagrupp. Beror lite på hur det går med skjuts och så. Kan ev åka med en av tjejerna till fikan men måste åka med en annan hem. Så vi får se helt enkelt. Den är dessutom vid halv tolv så det beror ju på vilken tid Elliott somnar inatt och hur bra han sover..

Slänger in två kort på Mattias underbara lillasyster=)
Kramar

Mattias lillasyster och Elliott
Elliott hos sin faster=)
Mattias syster Emilia
Ja när brorsan och Elliott får all uppmärksamhet så får man ta till drastiska åtgärder=)

Kommentarer
Postat av: Maria

Överlevde `du? PUSS

2009-01-26 @ 18:49:28
URL: http://livetochjag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0