Nattningsdags..

.. men Elliott vill minsann inte sova ännu. Jag är så trött att jag avlider snart. Fick ju bara några timmars sömn igår och under dagen har det inte funnits tid för vila då Elliott vart vaken mest hela tiden. Han är nog inne i nån period där det ska ätas hela tiden för han ligger vid tutten typ konstant när han är vaken. Hinner ju knappt fyllas på i brösten innan det är dags igen.

Som tur är så är ju Mattias hemma och kan ta hand om Elliott ibland när han inte sitter fastklistrad vid bröstet. Men jag börjar med fasa att inse hur jobbigt det kommer att bli sedan när han börjar jobba.
Iom att han kör lastbil så är det mycket obekväma arbetstider och ofta går han upp väldigt tidigt, tex vid fem och då känns det kanske inte så snällt att tvinga upp honom om nätterna för att ta hand om lillen. Och ibland jobbar han ju väldigt långa pass, upp till 15 timmar som är max man får jobba. Så det kommer nog bli en del riktigt långa och jobbiga dagar framöver sen. Usch. Önskar man kunde gått hemma båda två men det tillåter verkligen inte våran ekonomi.

Hoppas på att Elliott iaf somnar runt ett senast så att man kan få sova några stackars timmar iaf.,
Imorgon ska vi ju ut på äventyr då vi ska till mamma och pappa och bror uppe i Fjällbacka över helgen så då ska vi åka bil ganska så långt. Ska försöka tajma in så att vi åker när han tar sin dagslur (som han skippade idag). Brukar vara runt två och då brukar han sova runt 2 timmar. Hoppas på att det funkar så vi slipper en skrikande bebis i bilen en massa mil. Men han brukar iaf sova bra bak i bilen de gånger vi har vågat oss iväg!

Nä nu ska jag försöka få lillskiten att somna igen.. Börjar gnällas ute i soffan igen!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Du har en award att hämta inne hos mig! :)

2009-01-16 @ 11:45:42
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Mattias mamma

Sitter här och läser din blogg. Vilken underbar svärdotter jag har. Du och Mattias kommer att bli ett föräldra par som alla kommer att avundas(tro mig) Hur kommer du på allt som du skriver om? själv skulle jag förmodligen bara sitta och titta på datorn som ett annat fån hihi.Jag är stolt över er. Många kramar från svärmor Karina PS. DET ÄR JOBBIGT ATT HA SMÅ BARN men underbart

2009-01-17 @ 19:05:01
Postat av: Carolina

Du har blivit utmanad!

2009-01-18 @ 13:06:22
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0