Mammagruppsfika..

Jao.. Första dagen ensam hemma har passerat utan att jag vart ensam mer än ett par timmar på morgonen=)

Elliott sov jättebra inatt (00.45-07.10/ 08.00-10.00) så jag var riktigt utvilad när klockan ringde vid halv tio! För då var det dags att gå upp och göra iordning både mig och lillen inför fikan som vi varit på idag.
Fick skjuts dit av en utav tjejerna och skjuts hem av en annan! Kanonbra då vår barnvagn var inlåst och inspärrad i förrådet då de tydligen håller på att måla om där nere. Hoppas det går att få ut den imorgon bara, MÅSTE verkligen gå till affären och handla lite. Det är helt tomt här hemma i kylen sånär som på några lökar och konserver typ..

Fikan var som vanligt kanonbra och jättetrevlig med goda bullar och Brownies. Min kycklingsallad som jag köpte med mig till lunch var inte riktigt lika bra. Mögliga groddar låg överst gömda under etiketten. Men jag pillade bort det och fick i mig den ändå. Vilket jag nog skulle låtit bli då min mage inte är så jättekul just nu. Ont som attans gör det=/

Väl där passerade 4 timmar utan några smärre problem, Elliott sov så gott mellan matningarna och var på ett riktigt bra humör=) Tycker vi om minsann!

Och när vi kom hem så kom även Mattias och vi har precis fått äta middag i lugn och ro medans Elliott sat i babysittern. Den går riktigt bra att sitta i ca 30 minuter åt gången när han är på det braiga humöret=) Skönt att slippa bära runt på honom hela tiden iaf!

Nu skriker han som en galning så jag antar att det är dags för mat igen=) En gång i timmen är det på kvällarna numer. Kanske växer han mycket just nu?

Kramar

Kommentarer
Postat av: Farmor Karina

Va kul att första ensamma mamma dagen blev så lyckad(ett stort plus måste det varit att Elliot sov så bra inatt)Har funderat på hur du haft det lite då och då under dagen.Vill inte ringa er i ett kör, det verkar ju som om jag inte tror ni klarar er Men Det Vet Jag Att Ni Gör. Själv har det varit full rulle som vanligt,hade 5 barn från kl.12.30 -18.00. Phu. Stor kram från Karina

2009-01-26 @ 22:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0