Lugn kväll..

Ja det visade sig visst att lillskiten var lite hungrig fastän han hade ätit ganska så nyligen så efter lite tutte och en sväng i bärselen så somnade han när vi gav honom nappen. Räckte att den kom in i munnen så sov han.
Sen har han bara vart lite gnällig nu på kvällen men det tar Mattias hand om så bra.
Har märkt det när han är gnällig att det bara blir värre om jag tar honom. Antar att det är för att det luktar mat hos mig.

Ska bli kul att se på BVC på torsdag om han har gått upp mer i vikt. Känns som om han äter hela tiden så har han inte ökat vet jag inte vad vi ska göra. Spyr gör han nästan ingenting heller. Och det ska väl alla bebisar göra mer eller mindre? Jaja kanske har tur och har en snäll bebis när det gäller sånt?

Är iaf skönt att slippa alldeles för mycket skrik här idag. Går bra med varannan dag eller nåt=) Annars blir det väl lätt för mycket för det redan ostabila psyket. Hormonerna gör en då helt knäpp. Har aldrig lipat så här mycket någonsin förut, och då lipade jag ändå mycket under graviditeten!

Imorgon ska jag och Elliott försöka våga oss på att gå på en fikaträff med min mammagrupp. Hoppas bara att han är på bra humör. Inteså kul om han ska skrika hela tiden. Som tur är så bor hon som håller i det bara några minuter härifrån så vid akutläge så får Mattias komma och hämta oss!

Nu är det bara att hoppas på att natten inte blir alldeles för hemsk så att jag orkar med morgondagen också. Vi måste dessutom försöka att få in lite bättre rutiner här också. Mattias börjar ju jobba nästnästa vecka och då funkar det inte riktigt att jag ligger och sover med Elliott fram till elva tolv varje dag. Kommer ju aldrig få någonting gjort då.

Well well. Ha en fin kväll allihopa för nu ska jag gå och mysa med min underbara lilla familj=)

Kommentarer
Postat av: Sophia

Tyra spydde inte heller mycket, det kom mer sedan när vi började med ersättning ;)



Det går säkert jättebra på mamma träffen =) Alla är de vana vid skrikande barn mer eller mindre =)

2009-01-13 @ 20:15:49
URL: http://tyris.babyblogg.se
Postat av: Sophia

Jo det är skönt att prata med andra som har haft liknande problem, om jag hade varit gravid med första barnet så hade jag nog inte misstyckt att höra om det, då vet jag iaf vad jag kan förvänta mig.

Blev en rätt stor chock för mig iaf, jag hade aldrig trott att det skulle vara så som det var...



Jo, jag har tilldelat dig en mammablogg award =)

Finns om det på min blogg =)

2009-01-14 @ 17:36:53
URL: http://tyris.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0