Lång dag..

Ja idag känns det som om tiden nästan har stått still men det är väl kanske för att jag är så förbannat trött..
Har inte haft en lugn stund idag heller. Lilleman har vart vaken extremt mycket idag så det har inte funnits så mycket tid över till annat. Och nu på kvällen har han legat vid tutten hela tiden i stort sett. Han har ätit i typ 5 minuter sen somnat bara för att kort därefter vakna och vara hungrig igen. Och det går inte att hålla honom vaken när han väl ligger där så han får inte i sig tillräckligt. Sen så vet jag inte riktigt hur det står till med mjölken just nu heller för de senaste dagarna har han ätit väldigt ofta, och inte verkat särskilt nöjd efter måltiderna samt att brösten nästan känns tomma hela tiden. Är bara på morgonen som de känns fulla eller vad man nu ska säga.
Bara att hoppas att det blir bättre iom att han äter ofta. Fast det är ju inga långa stunder så jag vet inte riktigt hur det här ska gå.
Ska till BVC den 2 februari nästa gång så det är ju bara att hoppas på att han har gått upp ordentligt då.

Iaf så har vi varit ute på en riktig långpromenad idag. Det behövdes för jag håller på att krevera här hemma snart. Måste försöka få igen ett någorlunda normalt liv nu känner jag för jag orkar inte sitta hemma mer nu.
Som tur är så har jag ju mammagruppen från nätet som jag kan umgås med sedan på dagarna när alla har fått sina små bebisar. Är ju inte så många i omgivningen som har barn direkt..

Blev inget av planerna för kvällen då det är influensa på gång överallt. Känns dumt att riskera hälsan på lillis så här i RS tider..

Imorgon ska vi försöka ge oss iväg på nån lite längre sväng med bilen. Måste ju hitta på nåt innan Mattias börjar jobba på måndag. Sista dagen hemma för honom imorgon med andra ord om man bortser ifrån helgen.
Han säger att han tycker att det ska bli skönt men jag tror nog att han kommer våndas en hel del iaf i början av att inte vara hemma med Elliott och mysa hela dagarna. Värre blir det väl för mig som inte kommer få så mycket avlastning framöver. Mattias går ju ofta upp vid 5-6 på morgonen och jobbar ofta mellan 12-15 timmar per dag så det blir tufft ett tag framöver nu. Så det blir ju jag som får ta både nätter och dagar på vardagarna. Kanske att jag kan få sova lite extra på helgerna sedan då..

Jaja nu ska jag krypa till sängs med övriga i familjen. Elliott sover men bara om han får ligga hos mig eller Mattias annars vaknar han med en gång så vi får väl se hur det går=)

God natt allihopa! Och kommentera gärna lite mer här. Tycker det är fruktansvärt tyst=/

Kärlek mellan far och son.. Kärlek mellan mor och son.. Trött bebis.. Hihi.. Mysgubben..

Kommentarer
Postat av: Carolina

Klart han kommer sakna er om dagarna, även om det säkert blir skönt för honom också att börja jobba igen - det blir ju väldigt intensivt de där pappadagarna ;)

2009-01-23 @ 21:06:28
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0