Graviditeten

Ja här kommer lite fakta om graviditeten;

När fick du reda på att du var gravid? Den 7 april
Blev det en chock? Ja verkligen! Jag var helt säker på att jag INTE var gravid men tydligen så kan man ha så fel=)
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Absolut ingenting, vilket såklart var väldigt skönt.
Spydde du mycket?
Samma här, ingenting alls. Eller ja, en gång på jobbet men det räknas väl inte.
Hade du mycket foglossning? Inte detta heller nej. Hade en väldigt smärtfri graviditet med absolut inga besvär förrens de sista veckorna när jag svullnade upp till en badboll.
Ditt sf mått som störst?
37 har jag för mig att det var sista gången hos barnmorskan.
Har du fått bristningar? Ja en hel del nere på magen och runt naveln. De är alldeles rosa men förhoppningsvis så bleknar de lite med tiden.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag var 100% säker på att det var en flicka. Varför vet jag inte men så var det bara. Och det trodde nästan alla andra också.
Vad hoppades du på? En kille egentligen eftersom jag alltid velat ha en storebror som kunde beskydda en=)
Gick du över tiden? Ja 16 fruktansvärda dagar.
Födde du för tidigt? Eh nej...
Hur var förlossningen? Fruktansvärd, skrämmande, underbar och långdragen.
Blev du sydd? Ja en hel del både invändigt och utvändigt. Grad 2 har jag visst för mig att jag sprack. *blääk*
Dragen med sugklocka? Nej det slapp jag precis. Det vart lite stressigt i slutet och de hade egentligen tänkt ta till hjälp men då fick jag massa extra energi och tryckte ut lillskiten. Därav bristningarna.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Hmm.. Som max tror jag det var 7 eller nåt sånt.
Hade du någon nära med dig? Ja, Mattias och mamma.
Vilket BB födde du på? Mölndals förlossning hamnade vi på.
Hur stor var bebisen? 3535g och 53cm.
Blev det en pojke eller flicka? Tro det eller ej men ut kom en underbar liten grabb=)
Vad fick han heta? Henry André Elliott
Var allting värt det? Definitivt! Finns väl ingen mamma som kan säga att hon ångrar sitt eget barn? Det här är det största som någonsin har hänt mig och jag skulle aldrig byta mitt liv med någon annans! Elliott är underbar och ger mig precis allt det jag behöver i mitt liv. Han är Guds gåva till mig och får mitt liv att bli komplett!

Mattias och Elliott är mina två små underbaringar som jag älskar mest i hela världen! Förutom min familj då såklart=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0