Fredag..

..och idag blir Elliott en hel vecka gammal! Och jisses vad dessa dagar bara har seglat förbi, speciellt sedan vi kom hem ifrån BB..

Det går väl sisådär här hemma tycker jag. Det är jobbigt som fasen då Elliott väldigt gärna vill vara vaken hela nätterna och ha tutte mest hela tiden. Och ska han sova så ska det vara på mitt bröst och då kan inte jag sova. Så fort man lägger ner honom i hans säng så vaknar han igen..
Det brukar väl bli en sidär 4-5 timmar sömn mellan 00-10 ungefär. Eller så har det iaf varit de senaste dagarna. Sen så brukar jag även försöka sova en stund på kvällen när Elliott sover annars så hade det aldrig gått.
Att vara mamma är jobbigare än man kunde ana. Visste att det skulle bli tufft, men kanske inte riktigt såhär..

Annars är han en rätt glad skit. Äter varannan - var tredje timme i regel, förutom på nätterna då. Och på dagarna brukar han ha ett par vaken perioder då han bara vill ligga i ens famn och titta en djupt in i ögonen. Sen sover han två rätt långa pass på dagarna men då har man alltid nåt annat man måste göra ist för att sova.

Idag har vi iaf vågat oss ut på en promenad i solen. Gick till affären och köpte blöjor då de går åt rätt snabbt här hemma. Sen så har vi varit itväg till Mattias mamma ute i Särö och blivit bjudna på middag. Skönt att slippa laga mat!
Blev dock lite längre än jag tänkt mig och nu sitter man här hemma och är rejält trött. Kunde ju intge direkt gå och lägga mig när vi var där.

Tror att Elliott kanske slumrar lite nu så att jag iaf kan få ligga ner i mörkret en stund för mig själv innan det är dags att agera mjölkmaskin igen. Han sov för ett tag sen men så la jag mig och då vaknade han till men än så länge skriker han iaf inte.. Vi får se helt enkelt!

Ha det bra sålänge. Ska försöka få upp ett par kort imorgon. Beror helt på hur mycket tid vi får över. Imorgon kommer Elliotts farfar med fru på besök då de ska till Thailand och är borta i 3 veckor på söndag!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jo jag hade samma tanke som dig att det skulle vara jobbigt men inte SÅ jobbigt... Man får komma på olika trix och bolla idéer på forum.

Kam varmt rekommendera www.vimedbarn.se och www.minbebis.com

2009-01-10 @ 07:56:26
URL: http://tyris.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0