Uppdatering!

Ja nu har jag nog lite tid till att skriva några rader! Dagarna går så fort och vips så har man inte fått plirat ner nåt på länge länge.

Vi mår iaf mycket bättre från förkylningar och sånt och vi har det himla mysigt här hemma om dagarna! Elliott är verkligen en snäll bebis och vi är så himla lyckliga=)
Fast han känns inte riktigt som en bebis längre.. Växer så det knakar och utvecklas mer och mer för varje dag som går. Nu har han lagt till sig med ett riktigt gnälljud och gör samtidigt en riktig surpuppa min.. Ser väldigt roligt ut och han blir ju inte mindre söt av det=)

Vi har här hemma en GI-mat vecka och det går jättebra. Kände båda två att det var dags att göra någonting åt de skenande matvanorna och vikten ska vi inte ens prata om. Min vikt har ju vart densamma sedan Elliott var typ 2-3 veckor. Har inte gått ner ens ett ynka gram. Snarare gått upp nåt kilo tror jag.
Så nu har vi påbörjat våra nya liv. Ordentlig frukost på morgonen och i tid. Lunch som består av rester ifrån middagen dagen innan och sen så är det ju då GI mat den här veckan. Och det är gott! Trodde ju inte direkt att nyttigt kunde vara så gott direkt=)

Nästa vecka kör vi nog lite blandat. Men det viktigaste är ju ändå motionen. Jag har som mål att gå minst en timme om dagen iaf 5 dagar per vecka. Helst varje dag men det beror ju lite på väder och humör på den lille skiten här hemma. Har iaf vart rätt duktiga med det hittills. Ska införskaffa en stegräknare tror jag. Blir väl lite peppad av det kan jag tänka mig. Man ser ju exakt hur mycket man faktiskt har rört på sig under dagen. 15000 steg om dagen är mitt mål sen!

Idag har vi vart riktigt rörliga och inte vart hemma någonting alls nästan på hela dagen. Först var vi hos min mormor och hälsade på och åt kex och frukt (nyttiga oss) och sedan åkte vi till min kusin och hennes familj och visade upp lille klumpen! De tyckte såklart att han var så fin så=) Stolt blir man då=) Hihi..
Sen var det direkt till Maxi för att handla lite färskvaror som tex mjölk.

Hemma igen så var det bara att börja med maten då klockan redan blivit sex. Lättare sagt än gjort med en liten hemma så vid sju var maten klar. Och då var det ändå inget komplicerat utan bara fisk med potatis och äggsås samt lite stekt svamp. Men gott var det iaf!

Har märkt av ökad mjölkproduktion de senaste dagarna och det märks även på Elliott då han verkar få i sig lite för mycket och har börjat spy efter maten flera gånger om dagen. Inga massor men lite grann och det är ju mer än vad vi är vana vid. Hoppas att det stabiliserar sig igen snart. Har ju fått börja använda sånna där pads till bhn tom.. Tokigt värre=)

Imorgon ska Elliott på sitt första besök hos doktorn på BVC. Hoppas på att få en Godkänd stämpel i rumpan efter det! Ska gå dit och hem så där är nog dagens motion avklarad då det allt är en liten bit att gå..

Nu ska jag återgå till familjen!

Ha det så bra! Kramar

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad skönt att ni mår bra alla tre, och att det börjar kännas härligt! :) Själv sitter jag här med min underbara gosse som har håret åt alla håll! :)Och magen gör inget väsen av sig..(än!)

Får ses nån dag!

PUSS!

2009-02-26 @ 07:56:23
URL: http://livetochjag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0