Torsdag..

Ja så vart det torsdag och dags för Elliotts första besök hos läkaren på BVC.
Allt såg jättebra ut och Elliott fick massor av beröm för att han var så stark i nacken och med i blicken. Han följde jättebra med blicken och tittade minsann så stort på doktorn. Men han tyckte inte att det var roligt att få en spatel i munnen och efter det var det kört. Har nog aldrig hört han skrika så mycket innan! Men som tur var så var hon färdig efter det så det var bara att ge honom bröstet och trösta så gott det gick.

Läkaren tyckte att han var lite för snabb i hjärtslagen men jag tror (och hon) att det nog berodde på att han hetsat upp sig så mycket när han skrek men hon skulle iaf skicka en remiss till Östra så får dom bestämma om det är någonting värt att kolla upp eller om det är ok. Vi får se helt enkelt. Nästa tid på BVC är iaf 12 mars.

Elliotts mått nu när han är 8 veckor imorgon:
Vikt: 5580 gram
Längd: 59 cm
Huvudomf: 39.1 cm

Så han är minsann inte särskilt liten längre! Växer så att man nästan kan höra hur det knorrar i benen på honom=)
Han har ju dessutom haft en vecka nu då han ätit typ en gång i timmen på dagen och varannan timme på natten och det märks ju på vikten. När vi var där förra gången för en och en halv vecka sedan så vägde han ju bara ca 4,9kg. Så de där amningsmaratonen har ju gett resultat iaf!

Nu på kvällskvisten så har vi vart ute och promenerat i kylan och hälsat på en kompis till oss uppe vid Frölunda Torg. Var ett tag sedan så det var trevligt.

Imorgon ska jag och Elliott ut på nya äventyr, nämligen Baby och Barnmässan på Svenska Mässan. Ska bli riktigt kul, bara hoppas att Elliott också tycker det och inte blir alldeles galen. Både vagnen och bärselen ska iaf med in där..

Nu är det dags för (förhoppningsvis) sista målet innan natten så jag får ta och dra mig!

God natt på er!

Laddar up nya bilder på plutten imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad fort han växer =) Nu är det ungefär 10 veckor kvar tills min lilla bebis kommer och det ska bli spännande och mysigt.

Jag ska också till Barn & Babymässan idag fredag. Vem vet, vi kanske ses där. Ha det så bra och hälsa Elliot och Mattias! Kram Jennie

2009-02-27 @ 08:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0