Hemma igen..

Japp besöket på BVC gick hur bra som helst och det gjorde även bussresan dit! Elliott låg ju och sov precis innan vi skulle åka med vaknade såklart ca 5 minuter innan det var dags att gå. Men så fort han kom ner i vagnen så somnade han om..

På BVC så fick jag väcka honom för vägning och mätning.
Och hör och häpna, vår lille miniskrutt är inte så mini längre!

Vikt: 4738g
Längd: 56cm
Huvudomf: 37,8cm

Han växer så det knakar här!

Efter att vi vart där så gick vi till min barnmorska på MVC som ligger vägg i vägg med BVC. Gick väl sådär, Elliott la världens spya precis när hon skulle hälsa över hela sig själv, mig och golvet! Har aldrig sett han spy så mycket innan. Var nog mellan 1-2dl eller nåt och då överdriver jag inte. Det bara sprutade ur munnen och näsan på honom.. Konstigt.

Sen så gick vi iaf till 421 i Högsbo där jag fick köpt en bröstpump, nappflaska, två par pyjamasar till Elliott på LIndex och lite mat på maxi. Sen gick vi hemåt igen och kom väl innanför dörrarna vid sex ungefär. Perfekt dag med andra ord! Och Elliott har vart så snäll på dagen så det är väl bara att hoppas att det kan hålla i sig ikväll/natt också. JUst nu är han iaf mätt och nöjd i sin babysitter där han pratar med sin pappa!

Just det, fick även bokat in en tid för efterkontroll hos barnmorskan så jag ska dit den 3 mars. Bra att få det gjort. Dock så kanske jag måste dit innan för jag blöder ibland från mina stygn som jag tycker borde ha läkt nu. Det svider rätt bra ibland också. Knasigt.

Testade iaf pumpen lite förut och visst kom det mjölk, inte mycket men iaf så kom det ut lite grann i tratten. Då hade Elliott precis ätit också så jag är allt nöjd och hoppas att det finns bra med mjölk imorgon bitti när jag tänkte att jag skulle pumpa.
Skönt att kunna få lite avlastning på helgerna och få sova en hel natt någon gång ibland. Om han nu vill ta nappflaskan dvs. Hoppas hoppas=)

Nu ska jag återgå till min älskade lilla familj!

Hörs imorgon=)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Hej gumman! Att stygnen gör ont och blöder lite är för att dom håller på att släppa. Jag tänkte likadant som du men blev lugnad av min BM.

Jisses va lillen växer!!

2009-02-02 @ 22:49:19
URL: http://lillisensmamma.blogg.se/
Postat av: Sophia

Man kan frysa in bröstmjölk också =)

2009-02-03 @ 08:30:03
URL: http://tyris.babyblogg.se
Postat av: Maria

Vad skönt att allt gick bra, det är alltid nervöst med små bebisar när man ska iväg, men oftaste går det ju faktiskt bra, man nojjar gärna i onödan! :)

IMON ska mamma Maria på UL, längtar!

Puss på er!

2009-02-03 @ 09:11:07
URL: http://livetochjag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0