Helgen som gått!

Ja här kommer en liten uppdatering och den härligt varma och soliga påskhelgen som precis tagit slut!

Fredag:
I fredags så var vi ju bortbjudna på påsklunch till Mattias morbror med familj som jag skrev i förra inlägget. efter det så blev det lite glass vid Röda Sten i solen tillsammans med Mattias arbetskamrat. Men det här har jag ju redan skrivit om så det behövs ju inte sägas mer om den dagen! Ist får ni några fina bilder att titta på!










Lördag:

Idag fyllde Mattias pappa 50 år så vi var ute hos honom i Gottskär och åt god mat och pratade lite grann. Solen sken och Elliott fick ligga i sol/skugga under sitt babygym en liten stund och leka. Han var superglad över det och som tur var så var det ju såpass varmt att han kunde ligga utan jacka och så. Tror han gillade det extra mycket pga det! Ju mindre kläder ju gladare barn kan man kanske säga!
Var väl där dryga två timmar innan vi åkte vidare till Fjällbacka där vi senare på kvällen var bjudna på påskmiddag. Även den middagen var kanongod och sällskapet var trevligt! Elliott lyckades för första gången bajja så illa att det läckte ut i hela kläderna. Men lilla jag slapp ta hand om eländet.. Bläää... Inget roligt men nån gång ska väl vara den första..
Åkte hem till mamma och pappa i bra tid så att Elliott hann slappna av och komma till ro efter den långa dagen innan det var dags för honom att sova, och sen sov han jättebra på natten. Han måste vart helt slut! På väg hem från middagen körde vi förresten på ett rådjur men som tur var kom ingen till skada (förutom rådjuret som tyvärr dog) och bilen klarade sig också..





Söndag:

I söndags tog vi det bara lugnt och slappade. Vädret var lite halvmulet men det var ändå helt ok temperatur ute så jag och mamma tog oss en liten promenad runt i Fjällbacka och tittade på folk och så. Fick köpt en huvtröja för 50 spänn inne på Dieselaffären. Ett riktigt kap!
Grillade hel kyckling på kvällen och det smakade helt gudomligt! Årets grillat premiär. Dessvärre åt jag rätt mycket coleslaw och det var ingen direkt höjdare för Elliotts mage. Rå kål är kanske ingen direkt kalasmat för stackars bebismagen.. Så han var lite smågrinig sen på kvällen/morgonen..







Måndag och idag:

I måndags så var vi en sväng nere på Torp köpcentrum i Uddevalla och Elliott fick massor av nya fina kläder i 68 och 74 av mormor. Så snällt=) Nu är de tvättade och ligger fint i garderoben och väntar på att bli använda. Blir väl framåt sommaren misstänker jag. Han kan ju ha en del grejer i 68 men det är fortfarande rätt stort. Efter det åkte vi tillbaka till Fjällbacka och familjen fick leka det sista med Elliott innan vi satte oss i bilen och körde hemåt. Var faktiskt skönt att komma hem igen. Man märker det med en gång på E att han tycker om att komma hem. Han bli så harmonisk. Sen är han såklart jättesnäll även när vi är borta men man märker ändå skillnad..

Och idag har Elliott vart hemma själv med bara pappa för första gången. Hade gått helt ok bortsett från lite sovvägran och lite gnäll och gnöl med matningen. Men såå glad han blev när jag kom hem igen! Det värmde gott i hjärtat vill jag lova. Men jag tyckte nog att det var lite väl länge att vara borta 6 timmar såhär första gången men då skyndade vi oss så gott det gick nere i Ullared där jag var med några tjejer ur mammagruppen.
Fick handlat massa grejer till Elliotts kalas och saker inför sommaren. Bland annat en UV dräkt och en pool med solskydd till lillen och lite mer kläder i 68-74. Så nu har han en hel del även i de storlekarna och resten kan man ta när han väl kommit dit. Så nu gapar kontot tomt igen fram tills fredag när barnbidraget kommer..
Och sen till helgen så är det ju dags för Elliotts namngivning och medföljande kalas. Ska bli kul. Måste bara ta tag i planeringen lite nu. 62 gäster blir det totalt varav 12 barn. Så det blir fullt upp men det är bara roligt. Är ju inte ofta man träffar släkten så det är ju lika bra att man passar på!

Nä nu ska jag mysa med Mattias som ska lägga sig. Han ska upp vid halv fyra imorgon bitti men han var visst "tvungen" att kolla på nån fotbollsmatch först. Elliott sover sen strax efter 21.. Min duktige prins!

God natt på er=)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad stor han börjar bli! Idag är det 2 månader kvar exakt tills lillsessan tittar ut! :) Längtar! Sitter härhemma och e magsjuk, killarna är på IKEA utan mig, orättvist! :(

Puss i massor, vilka finfina kort! <3

2009-04-17 @ 11:36:54
URL: http://livetochjag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0