Duktiga killen..

Ja idag har Elliott varit (om möjligt) ännu mer snäll och duktig än vanligt! Först så lät han mig sova inatt! 22-04 och sedan 4.30-7! Från och med igår så vänjer vi av honom med att somna vid bröstet och det gav resultat redan första natten! Somnade i min famn igår kväll och även vid nattmatningen. Mammas prins!

Dagen inleddes med att han  "sa" mama för första gången. Jag vet att det inte var medvetet men chockad blev jag iaf och lika chockad blev Paulina som jag pratade med i telefon samtidigt=) Han har aldrig gjort några ljud som har låtit så innan så det var väldigt mysigt=)

Sen så var vi ute och gick och han sov snällt i sjalen mest hela tiden och när han var vaken så satt han bara och tittade på världen från sidan och sög på sin napp. Så vi fick tom fikat och bytt hans kalaskläder till strlk 68!

Nu på eftermiddagen var vi på babysim och Elliott gjorde sitt första dyk vilket gick helt ok. Lite knorrigt efteråt men vid nästa dyk så gick det mycket bättre och han sa inte ens nåt=) Så duktig så!
Sen somnade han så fort han kom in i bilen. Stackaren var bra trött. Gäspade och gnuggade isg i ögonen de sista 10 minutrarna på "lektionen" men protesterade ändå ingenting alls. Så skönt.

Sen sov han vidare hemma efter lite mat i magen och lät mig äta ifred för en gång skull. Mattias var iväg några timmar nu på kvällen hos en gammel arbetskamrat som hade inflyttningsfest så vi fick överleva utan honom. Jobbigt=)

Men till dagens höjdpunkt!
Inledde hans nattningsrutiner vid exakt samma tid som igår. Klockan nio så började jag mata honom och han åt i totalt 45 minuter (rekord!) och efter det lade jag honom i hans säng med nappen och snuttefilten sen släckte jag lampan och gick ut. Strax innan tio knorrade han till och jag gick in och stoppade in nappen som åkt ut och sen somnade han alldeles av sig själv=)  Första gången sen han föddes som han somnar själv i sin egen säng! Weei!
Stora duktiga killen!

Nu bara hoppas jag att jag får sova lika bra inatt och att dessa rutiner kan hålla i sig ett tag för att sedan kunna påbörjas ännu tidigare på kvällen!

Nu ska jag gå och lägga mig, Man vet ju trots allt aldrig hur natten blir!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0