Monday..

Ja så vart det ytterligare en ny vecka! Tiden bara går och går. Idag är det exakt 30 dagar eller en månad kvar till beräknad förlossning. Känns overkligt men det ska bli så skönt att få sin lilla bebis snart! Vi längtar ju halvt ihjäl oss=)

Imorse var det dags för ett besök hos barnmorskan. Allt såg så bra ut, precis som vanligt.
Jag har lyckats få upp järnvärdet till 122 på bara en vecka (113 innan) så hon var nöjd men jag ska ändå fortsätta att äta dom. Blodtrycket var 125/75 där det legat ungefär hela tiden. Har gått upp ca 12 kg så jag är ändå rätt nöjd. Hon trodde inte att jag skulle gå upp så mycket mer nu såvida jag inte börjar samla på mig mer vätska. Det vill vi ju inte! Bebisens hjärta slog 150 slag/minut, också unegfär som vanligt. Sparkade på apparaten även idag. Och sen fick den hicka när hon klämde och grejade på magen. Dumma barnmorskan=)
H*n ligger fortfarande med huvudet neråt och med kroppen åt höger precis som den gjorde sist. Skönt för nu finns det nästan ingen risk att den vänder sig igen! Det är för trångt!

Ska i veckan försöka inhandla material till att göra en gipsmage. Ska måla och sätta i en ram och ha i bebisrummet sen. Kan vara rätt kul att titta tillbaka på den här tiden sen när man är som allra störst!

Har storstädat idag igen. Känns inte som att man gör så mycket annat. Håller på att tvätta andra maskinen för idag och sen ska en tredje omgång smutsiga kläder in i maskin. Rolig dag va?

Har faktiskt även hunnit med en promenad idag. Inte likt mig men jag vaknade med en massa energi så det gällde ju att passa på. Dessutom var vädret helt fantastiskt idag! Soligt och friskt ute.

Slänger in ett par kort också såhär vid middagsdags!

Ha det fint!


Finast i världen! Världens finast katt låg och sov så gott i handfatet härom natten! Liggandes v.35+4 Magen v.35+4 med kläderna på! v.35+4

Kommentarer
Postat av: Karoline

Måste bara fråga dig hur du fick upp ditt järnvärde så bra på 1 vecka? Jag ligger själv på 111 och vill så gärna få upp det innan bf. Ska också ha i Dec :)

Ha en bra dag :)

Postat av: Karoline

Okej jag förstår :) Vad äter du för tabletter ? Själv dricker jag blutsaft och multivitamin nu men har köpt Fexim tabletter och har precis börjat med dom och hoppas på det bästa iaf . Tack ändå :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0